1.

Record Nr.

UNISA990001493460203316

Autore

OCDE

Titolo

Politique du turisme et turisme international dans les pays de l'OCDE : evolution du turisme dans les pays membres de l'OCDE en 1973 et au cours des premiers mois del 1974 : rapport adopté an Juillet 1974 pr le comunité de tourisme de L'OCDE / OCDE

Pubbl/distr/stampa

Paris : OCDE, 1974

Descrizione fisica

168 p. : ill. ; 27 cm

Collocazione

III.1. 1061 (I D 135)

Lingua di pubblicazione

Francese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNISALENTO991000761629707536

Autore

De Carlo, Maria Ermelinda

Titolo

Autobiografie allo specchio: strumenti metodologici del ri-leggersi tra educazione degli adulti e narratologia ; introduzione e cura di Viviana Colapietro / Maria Ermelinda De Carlo

Pubbl/distr/stampa

Milano : FrancoAngeli, 2010

ISBN

9788856817423

Descrizione fisica

141 p. ; 23 cm

Altri autori (Persone)

Colapietro Cardinale, Viviana

Disciplina

370

Soggetti

Educazione degli adulti

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910962927803321

Autore

Selover Thomas Whitfield

Titolo

Hsieh Liang-tso and the Analects of Confucius : Humane learning as a religious quest / / Thomas W. Selover

Pubbl/distr/stampa

New York, : Oxford University Press, 2005

ISBN

0-19-773953-9

1-280-83786-1

0-19-803548-9

1-4294-3879-7

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (198 p.)

Collana

American Academy of Religion academy series

Disciplina

181/.112

Soggetti

Religion and the humanities

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Formerly CIP.

Previously issued in print: 2005.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. 164-176) and index.

Nota di contenuto

Foreword; Preface; Contents; INTRODUCTION: A Comparative Framework; ONE: Disciple of the Ch'eng Brothers; TWO: ""The Analects Can Be Hard to Read""; THREE: Knowing Jen; FOUR: Authentic Transmission and Humane Learning; CONCLUSION: Humane Learning as Religious Quest; APPENDICES: Hsieh's Commentary Introductory Note; Notes; Glossary; Selected Bibliography; Index

Sommario/riassunto

This is a focused analysis of the core value of Confucian thought, namely jen (humanity or co-humanity), through an investigation of Hsieh Liang-tso's analysis of the 'Analects' of Confucius. It also contains a translation of Hsieh's commentary on the 'Analects'.