| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA9910883395803321 |
|
|
Autore |
Luraschi, Arnaldo <1872-1945> |
|
|
Titolo |
Gli impasti da pane / Arnaldo Luraschi |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Milano, : Federazione nazionale fascista panificatori ed affini, 1934 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
XVII, 220 p. : ill. ; 24 cm |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Biblioteca tecnica e di propaganda della Federazione nazionale fascista dei panificatori ed affini ; 27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
In testa al front.: Federazione nazionale fascista, Panificatori ed affini, Roma. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910960760603321 |
|
|
Autore |
Wynands Sandra <1970-> |
|
|
Titolo |
Iconic spaces : the dark theology of Samuel Beckett's drama / / Sandra Wynands |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Notre Dame, Ind., : University of Notre Dame Press, c2007 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[1st ed.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (241 p.) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Theology in literature |
Spiritual life in literature |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references (p. 203-214) and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Introduction -- Visuality and iconicity in Samuel Beckett's Catastrophe -- "Three dialogues" and the economy of art -- Metaphor and metonymy in Not I -- The empty space of Quad -- The reduction of Film -- Conclusion. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Iconic Spaces looks at Samuel Beckett's mature theatrical work as a displaced theology of the icon.Sandra Wynands rejects conventional existentialist or nihilist interpretations of Beckett's work, arguing instead that beneath the text, in the depths of language and being, Beckett creates an absolutely irreducible, transcendent space. |
|
|
|
|
|
|
|
| |