1.

Record Nr.

UNISALENTO991002101149707536

Autore

Università degli Studi <Lecce>

Titolo

Rapporto preliminare : la popolazione studentesca : indagine sull'Università di Lecce : anno accademico 1973-74 / Università degli studi di Lecce

Pubbl/distr/stampa

[S.l.] : [s.n.], [1974?]

Descrizione fisica

120 p. ; 29 cm

Disciplina

378

Soggetti

Studenti universitari - Lecce - Indagine statistica

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Sul front.: Centro elettronico di calcolo CECUS, Insegnamento di geografia-Corso applicativo-Facoltà di Magistero, Insegnamento di psicologia-Facoltà di Lettere e Filosofia, Insegnamento di sociologia-Facoltà di Magistero



2.

Record Nr.

UNISALENTO991001398129707536

Autore

Thomas : Aquinas <1225-1274>

Titolo

Middle high german translation of the Summa Theologica by Thomas Aquinas / edited with a latin-german and a german-latin glossary by Bayard Quincy Morgan and Friedrich Wilhelm Strothmann

Pubbl/distr/stampa

New York : AMS Press, 1967

Descrizione fisica

400 p.  ; 26 cm

Collana

Stanford University publications. University series. Language and literature ; v. 8, no. 1.

Altri autori (Persone)

Morgan, Bayard Quincy

Strothmann, Friedrich Wilhelm

Lingua di pubblicazione

Molteplice

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Facs. rileg.



3.

Record Nr.

UNINA9910825853703321

Autore

Fisher Douglas <1965->

Titolo

Student learning communities : a springboard for academic and social-emotional development / / Douglas Fisher, Nancy Frey, John Almarode

Pubbl/distr/stampa

Alexandria, Virginia : , : ASCD, , [2021]

©2021

ISBN

1-4166-2966-1

1-4166-2967-X

Descrizione fisica

1 online resource (141 pages) : illustrations

Collana

Gale eBooks

Disciplina

371.26

Soggetti

Student learning communities

Academic achievement

Affective education

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

Why student learning communities matter -- Tasks and experiences that encourage student dialogue -- Supportive relational conditions that empower learning -- Shared agreements about success -- Intentional collective learning -- Peer supports that amplify learning -- Leadership skills for SLC success.

Sommario/riassunto

"Examines student collaboration as a driver of academic and social-emotional growth and offers teachers a new model for improving both learning culture and student outcomes"--