| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990002645190403321 |
|
|
Autore |
Quin, Claude <1932-2002> |
|
|
Titolo |
Les consommateurs / par Claude Quin, Jean Boniface et Alain Gaussel |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Parigi : Éitions du Seuil, c1965 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
Boniface, Jean |
Gaussel, Alain |
|
|
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910823164903321 |
|
|
Autore |
Sousa David A. |
|
|
Titolo |
How the gifted brain learns / / David A. Sousa |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Thousand Oaks, California : , : Corwin, a SAGE Company, , [2009] |
|
©2009 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
1-4522-7359-6 |
1-4522-7388-X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[Second edition.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (296 p.) |
|
|
|
|
|
|
Classificazione |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Gifted children - Education - United States |
Gifted children - United States |
Brain - Localization of functions |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
""Cover""; ""Contents""; ""About the Author""; ""Acknowledgments""; ""Preface to the Second Edition""; ""Introduction""; ""Chapter 1 - What Is a Gifted Brain?""; ""Chapter 2 - Challenging the Gifted Brain""; ""Chapter 3 - Underachieving Gifted Students""; ""Chapter 4 - The Twice-Exceptional Brain""; ""Chapter 5 - Language Talent""; ""Chapter 6 - Mathematical Talent""; ""Chapter 7 - Artistic Talent""; ""Chapter 8 - Putting It All Together""; ""Glossary""; ""References""; ""Resources""; ""Index"" |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Identify, understand, and engage the full range of gifted learners with practical, brain-compatible classroom strategies! The updated edition of Sousa's bestseller translates the latest neuroscientific findings into practical strategies for engaging gifted and talented learners. Individual chapters are dedicated to talents in language, math, and the arts, and offer instructional applications for both elementary and secondary classrooms. This reader-friendly guide uncovers: How the brains of gifted students are different How to gauge if gifted students are being adequately challenged |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910153443203321 |
|
|
Autore |
Bianco Magda |
|
|
Titolo |
L'industria italiana : [numeri, peculiarità, politiche della nostra economia industriale] / / Magda Bianco |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Società editrice il Mulino |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (138 p.) |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Industries - Italy |
Industrialization - Italy |
Industrial policy - Italy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Qual è lo stato di salute dell'industria italiana? Quali quote di mercato detiene l'economia globale? Come risponde alle sfide della concorrenza internazionale? Dopo alcuni brevi cenni storici e dati quantitativi, il volume disegna le caratteristiche del nostro peculiare modello di sviluppo e ne discute i vincoli e le opportunità: la prevalenza della piccola impresa e dei distretti, la specializzazione produttiva e geografica, i divari territoriali, la proprietà e il controllo delle imprese in un capitalismo a conduzione familiare. Gli ultimi due capitoli sono dedicati all'impatto della new economy sulle imprese italiane e alle politiche industriali che sono perseguibili nel nuovo quadro europeo. Annotation Supplied by Informazioni Editoriali |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Record Nr. |
UNINA9910150182703321 |
|
|
Autore |
Withers Anna |
|
|
Titolo |
Risky business : unlocking unconscious biases in decisions / / Anna Withers and Mark Withers ; foreword by Andrew Haines |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Faringdon, Oxfordshire : , : Libri Publishing, , 2016 |
|
©2016 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (408 pages) : illustrations |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Intro -- RISKY BUSINESS: Unlocking Unconscious Biases in Decisions -- Imprint -- Dedication -- Endorsements -- Contents -- Illustrations -- Foreword by Andrew Haines, OBE -- Preface -- Introduction -- Why Choose this Book? -- Part 1: What You See Isn't Always What You Get -- 1: The Illusion of Certainty -- 2: The RISK in Our Decisions -- 3: How Relationships Influence Our Decisions -- 4: How Self-Interest Influences Our Decisions -- 5: How Thinking Shortcuts Influence Our Decisions -- 6: How Our Knowledge and Experience Influence Our Decisions -- Part 2: The Characters in Our Heads -- 7: Breaking Patterns of Thinking -- 8: Making the Unconscious Conscious -- 9: The Writer -- 10: The Knight -- 11: The Gambler -- 12: The Butler -- 13: The Judge -- 14: The Captain -- 15: The Archivist -- 16: The Prisoner -- Part 3: Making Better Decisions -- 17: Holding up the Mirror -- 18: Creating a Decision-friendly Environment -- 19: Going Further -- Appendix: How Thinking Errors Map onto the Hidden R-I-S-K™ Framework -- Acknowledgements -- Notes. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Making decisions can be tough, but how do you know it's the right one and how can you be sure that unconscious biases aren't distorting your thinking? In Risky Business , Anna Withers and Mark Withers draw on decades of research in the fields of psychology, behavioral economics and neuroscience to explain why are so-called rational brains are frequently fooled by over 100 powerful unconscious biases. At the same time they provide a straightforward framework everyone can use, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
where these biases are embodied into eight memorable characters that help us to avoid these pitfalls and make better decisions. |
|
|
|
|
|
| |