1.

Record Nr.

UNINA990005070690403321

Autore

Cicero, Marcus Tullius <106 a.C.-43 a.C.>

Titolo

M. T. Ciceronis Opera rhetorica recensuit et illustravit Christianus Godofr. Schütz. Vol. 1 pars 1 (- )

Pubbl/distr/stampa

Lipsiae : apud G. J. Goeschen, 1804-1808

Descrizione fisica

6 v. rilegati in 3 v. ; 18 cm

Disciplina

875

Locazione

FLFBC

Collocazione

SG 870/A 75 (1)

SG 870/A 75 (2)

SG 870/A 75 (3)

Lingua di pubblicazione

Latino

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

1.: Vol. 1. Pars 1. continens libros ad Herennium et Ciceronis rhetorica. - 1804. - [2], LVI [i.e. LVIII], [2], 360 p., [1] c. di tav. 2.: Vol. 1. Pars 2. Notae in libros ad Herennium et Ciceronis rhetorica. - 1804. - VII, [1], 272 p. 3.: Vol. 2. continens libros tres ad Q. fratrem, de oratore. - 1805. - 334 p. 4.: Vol. 2. Pars 2. Notae in libros tres de oratore. - 1806. - 397 p. 5.: Vol. 3. Brutus - Orator - Topica - Partitiones oratoriae - De optimo genere oratorum. - 1808. - 348 p. 6.: Vol. 3. Pars 2. Notae in Brutum, Oratorem, Topica, Partitiones oratorias, et libellum De optimo genere oratorum. - 1808. - 352 p.



2.

Record Nr.

UNINA9910790422503321

Autore

Sheridan Jayne

Titolo

Fashion, media, promotion : the new black magic / / Jayne Sheridan

Pubbl/distr/stampa

Chichester, West Sussex ; ; Ames, Iowa : , : Wiley-Blackwell, , 2010

ISBN

1-118-81502-5

Descrizione fisica

1 online resource (253 p. ) : col. ill., col. ports

Disciplina

659.19/74692

Soggetti

Advertising - Fashion

Fashion design

Fashion designers

Clothing trade

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

Fashion, media, promotion: the new black magic -- Scarlett O'Hara and the post-bellum new look -- Audrey Hepburn and breakfast at Givenchy's -- Vivienne Westwood and anglomania at the Met -- Mary Quant and the JC Penney blockbuster -- Paul Smith and the global shopping game -- Roland Barthes and the compassionate professionals.

Sommario/riassunto

Jayne Sheridan has gathered evidence and personal insights to explore the myths which continue to make fashion today so compelling; placing its key movers and shakers within their full cultural context.