| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNISALENTO991001223009707536 |
|
|
Titolo |
I tre rarissimi opuscoli di Simone Porzio, di Girolamo Borgia e di Marcantonio Delli Falconi. Scritti in occasione della celebre eruzione avvenuta in Pozzuoli nell'anno 1538. Colle memorie storiche de' suddetti autori raccolte da Lorenzo Giustiniani .. |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Napoli : Dai torchi di Luca Marotta, strada S. Biagio de Libraj num. 119, 1817 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
219 [i.e. 225], [1] p. ; 8° (23 cm.) |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
Giacchieri, Pietro |
Porzio, Simone <1497-1554> |
Borgia, Girolamo <1475-1550> |
Falconi, Marcantonio <m. 1556> |
Giustiniani, Lorenzo <1761-1824> |
Marotta, Lucaed. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Ordine dello Sperone d'oro Storia |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910788034103321 |
|
|
Autore |
Litt Deborah G. |
|
|
Titolo |
Literacy teacher education : principles and effective practices / / Deborah G. Litt, Susan D. Martin, Nancy A. Place ; foreword by Victoria J. Risko ; contributors Erica Bowers [and fifteen others] |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
New York, New York : , : The Guilford Press, , 2015 |
|
©2015 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (298 p.) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Reading teachers - Training of |
Literacy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Few resources exist to give literacy teacher educators a comprehensive view of effective, innovative practices in their field, making this uniquely practical volume an important addition to the literature. Each chapter describes research findings and pedagogical methods, with an emphasis on what teachers really need to know to succeed. Woven into the text are more than 30 detailed activities and assignments to support teacher development, written by outstanding teacher educators. Links to professional teaching standards and the Common Core State Standards are highlighted throughout. Suppleme |
|
|
|
|
|
|
|
| |