1.

Record Nr.

UNISALENTO991001223009707536

Titolo

I tre rarissimi opuscoli di Simone Porzio, di Girolamo Borgia e di Marcantonio Delli Falconi. Scritti in occasione della celebre eruzione avvenuta in Pozzuoli nell'anno 1538. Colle memorie storiche de' suddetti autori raccolte da Lorenzo Giustiniani  ..

Pubbl/distr/stampa

Napoli : Dai torchi di Luca Marotta, strada S. Biagio de Libraj num. 119, 1817

Descrizione fisica

219 [i.e. 225], [1] p. ; 8° (23 cm.)

Altri autori (Persone)

Giacchieri, Pietro

Porzio, Simone <1497-1554>

Borgia, Girolamo <1475-1550>

Falconi, Marcantonio <m. 1556>

Giustiniani, Lorenzo <1761-1824>

Marotta, Lucaed.

Soggetti

Ordine dello Sperone d'oro Storia

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNINA9910788034103321

Autore

Litt Deborah G.

Titolo

Literacy teacher education : principles and effective practices / / Deborah G. Litt, Susan D. Martin, Nancy A. Place ; foreword by Victoria J. Risko ; contributors Erica Bowers [and fifteen others]

Pubbl/distr/stampa

New York, New York : , : The Guilford Press, , 2015

©2015

ISBN

1-4625-1842-7

Descrizione fisica

1 online resource (298 p.)

Disciplina

428.4071/2

Soggetti

Reading teachers - Training of

Literacy

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Sommario/riassunto

Few resources exist to give literacy teacher educators a comprehensive view of effective, innovative practices in their field, making this uniquely practical volume an important addition to the literature. Each chapter describes research findings and pedagogical methods, with an emphasis on what teachers really need to know to succeed. Woven into the text are more than 30 detailed activities and assignments to support teacher development, written by outstanding teacher educators. Links to professional teaching standards and the Common Core State Standards are highlighted throughout. Suppleme