| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990006187410403321 |
|
|
Autore |
Italia. Camera dei deputati |
|
|
Titolo |
Atti della Commissione parlamentare di inchiesta sulla miseria in Italia e sui mezzi per combatterla / Camera dei deputati |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Milano, : Istituto Editoriale Italiano, 1953-1958 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
DP XXXV-35 |
XV P 106 |
A/8 MIS |
SE 05.02.025- |
XV P 68 |
XXX 2:1 |
XXX 2:2 |
XXX 2:3 |
XXX 2:4 |
XXX 2:5 |
XXX 2:6 |
XXX 2:7 |
XXX 2:8 |
XXX 2:9 |
XXX 2:10 |
XXX 2:11 |
XXX 2:12 |
XXX 2:13 |
XXX 2:14.1 |
XXX 2:14.2 |
XXX 2:15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
1.: Relazione generale 2.: Condizioni di vita delle classi misere : indagini tecniche 3.: Legislazione assistenziale : indagini tecniche 4.: Criteri e metodi di assistenza : indagini tecniche 5.: Mezzi finanziari per l'assistenza : indagini tecniche 6.: La miseria nelle grandi città : indagini delle delegazioni parlamentari 7.: La miseria in alcune zone depresse : indagini delle delegazioni parlamentari 8.: Problemi economico-sociali della miseria : monografie 9.: Aspetti particolari di miseria : monografie 10.: Sistemi di sicurezza sociale : monografie 11.: Previdenza sociale e assistenza sanitaria : monografie 12.: Esperienze di servizio sociale : monografie 13.: Organi ed enti di assistenza pubblica e privata in Italia : documentazioni 14.1.: Inchiesta a carattere comunitario : risultati e orientamenti : relazione 14.2.: Inchiesta a carattere comunitario : risultati e orientamenti : appendice Indici degli atti della Commissione parlamentare di inchiesta sulla miseria in Italia e sui mezzi per combatterla : con un'appendice contenente l'elenco delle leggi e dei decreti in materia di lavoro e di sicurezza sociale emanati dal 1. gennaio 1953 al 31 dicembre 1957 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910780827003321 |
|
|
Autore |
Berg Gary A. <1955-> |
|
|
Titolo |
Low income students and the perpetuation of inequality [[electronic resource] ] : higher education in America / / Gary A. Berg |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Farnham, Surrey, England ; ; Burlington, VT, : Ashgate Pub., 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
1-315-59306-8 |
1-317-10315-7 |
1-317-10314-9 |
1-282-52488-7 |
9786612524882 |
1-4094-0155-3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (213 p.) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
People with social disabilities - Education (Higher) - United States |
Poor - Education (Higher) - United States |
Education, Higher - United States - Costs |
Universities and colleges - United States - Admission |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Cover; Contents; List of Figures; List of Tables; Foreword; Preface; Introduction; 1 Prepared for Failure; 2 Admissions Policies Favor the Advantaged; 3 College is More Difficult for Low-Income Students; 4 Gender and Race are Interlocking Categories of Inequality; 5 Case Study: Recent Immigrants to America; 6 Erosion of the College Image; 7 As a Group, the Poor Benefit Less from a College Degree; 8 Conclusion: We Can Do Better; Appendix A: Institutional Demographics; Appendix B: Social Mobility and Higher Education/Informal Learning Interview Instrument; Appendix C: Additional Data Tables |
References Index |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Drawing upon quantitative data gathered from the U.S. Census and U.S. Department of Education, as well as interviews with students from a variety of socio-economic and ethnic backgrounds, Low-Income Students and The Perpetuation of Inequality examines the question of who really benefits from public higher education. It engages with questions of social capital, opportunity, funding and access to education, presenting a rich discussion of social mobility, the value of college education and the impact of education upon the redistribution of income. A thorough exploration of the real impact of col |
|
|
|
|
|
|
|
| |