1.

Record Nr.

UNINA990008011490403321

Autore

American gas cooling center

Titolo

Equipment guide case study Folio / American Gas Cooling Center

Pubbl/distr/stampa

Washington : AGCC, 1999

Descrizione fisica

cd-rom

Disciplina

697.7

Locazione

DETEC

Collocazione

00 A2604

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNINA9910730401403321

Autore

Caputo, Nicola <ispettore P. I.>

Titolo

Bertrando Spaventa e la sua scuola : saggio storico-teoretico / Nicola Caputo

Pubbl/distr/stampa

Napoli, : nella sede dell'Istituto, 2006

Descrizione fisica

732 p. : ill. ; 23 cm

Collana

Momenti e problemi della storia del pensiero ; 18

Locazione

FLFBC

Collocazione

DFT A92.15 SPAB/S 07

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

In testa al frontespizio: Istituto italiano per gli studi filosofici

Edizione fuori commercio



3.

Record Nr.

UNINA9910518192703321

Autore

Brockenbrough Edward

Titolo

Black men teaching in urban schools : reassessing black masculinity / / by Edward Brockenbrough

Pubbl/distr/stampa

Taylor & Francis, 2018

Boca Raton, FL : , : Routledge, an imprint of Taylor and Francis, , 2018

ISBN

9781317448518

1317448510

9781317448501

1317448502

9781315696997

1315696991

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (225 pages)

Collana

Routledge critical studies in gender and sexuality in education

Classificazione

EDU032000EDU038000SOC032000

Disciplina

155.332

371.1008996073

Soggetti

Masculinity

Education, Urban

Male teachers

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

Introduction: 'acting tougher' -- Saving black boys: black male teachers and saviorist black masculinity -- Call and response: the resonance of saviorist discourses -- Great expectations: black male teachers as disciplinarians and father figures -- Patriarchy meets women's work: encountering female power in the workplace -- The voices (and silences) of black queer male teachers -- 'The whole black thing helps, too': the affordances of culturally responsive pedagogies -- Danger time and deep ecology -- Conclusion: doing black masculinity work -- Appendix. guided meditations -- Works cited.

Sommario/riassunto

This volume follows eleven Black male teachers from an urban, predominantly Black school district to reveal a complex set of identity politics and power dynamics that complicate these teachers’ relationships with students and fellow educators. It provides new and



important insights into what it means to be a Black male teacher and suggests strategies for school districts, teacher preparation programs, researchers and other stakeholders to rethink why and how we recruit and train Black male teachers for urban K-12 classrooms.