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1. |
Record Nr. |
UNINA9910491050503321 |
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Autore |
Voghera Giorgio <1908-1999, > |
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Titolo |
Quaderno d'Israele / / Giorgio Voghera ; introduzione di Alberto Cavaglion |
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Pubbl/distr/stampa |
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Soggetti |
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Jews - Italy - 20th century |
Kibbutzim |
Écrivains italiens - 20e siècle |
Jews |
Autobiographical fiction |
Fiction |
Israel Fiction |
Israel |
Italy |
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Lingua di pubblicazione |
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Formato |
Materiale a stampa |
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Livello bibliografico |
Monografia |
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Sommario/riassunto |
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La patria che non poteva più esserlo fu per Giorgio Voghera, come per tanti altri, l'Italia delle leggi razziali: nel '38, lasciata la natia Trieste, raggiunse un kibbutz nella città di Giaffa dove rimase per quasi dieci anni. Di quella straordinaria esperienza, caso unico nella letteratura ebraica-italiana del '900, parla il Quaderno: di uno Stato nascente, delle idealità di un popolo, ma anche delle amicizie e gli amori del protagonista e degli accadimenti quotidiani di una comunità di donne e di uomini che, nella tempesta della storia, cercò un rifugio dove provare a costruire un mondo nuovo e più umano. -- Provided by publisher. |
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2. |
Record Nr. |
UNINA9910557760003321 |
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Autore |
Riva Giuseppe |
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Titolo |
Virtual Reality in the Assessment, Understanding and Treatment of Mental Health Disorders |
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Pubbl/distr/stampa |
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Basel, Switzerland, : MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021 |
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Descrizione fisica |
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1 online resource (316 p.) |
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Soggetti |
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Information technology industries |
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Lingua di pubblicazione |
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Formato |
Materiale a stampa |
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Livello bibliografico |
Monografia |
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Sommario/riassunto |
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In the computer sciences, virtual reality (VR) is usually described as a set of fancy technologies. However, in medicine and neuroscience, VR is instead defined as an advanced form of human-computer interface that allows the user to interact with and become present in a computer-generated environment. The sense of presence offered by VR makes it a powerful tool for personal change because it offers a world where the individual can stay and live a specific experience. For this reason, the use of VR in mental health shows promise: different types of research support its clinical efficacy for conditions including anxiety disorders, stress-related disorders, obesity and eating disorders, pain management, addiction, and schizophrenia. However, more research is needed to transform VR according to a clinical standard for mental health. This Special Issue aims to present the most recent advances in the mental health applications of VR, as well as their implications for future patient care. |
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