1.

Record Nr.

UNINA9910491050503321

Autore

Voghera Giorgio <1908-1999, >

Titolo

Quaderno d'Israele / / Giorgio Voghera ; introduzione di Alberto Cavaglion

Pubbl/distr/stampa

Storia e Letteratura

Soggetti

Jews - Italy - 20th century

Kibbutzim

Écrivains italiens - 20e siècle

Jews

Autobiographical fiction

Fiction

Israel Fiction

Israel

Italy

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Sommario/riassunto

La patria che non poteva più esserlo fu per Giorgio Voghera, come per tanti altri, l'Italia delle leggi razziali: nel '38, lasciata la natia Trieste, raggiunse un kibbutz nella città di Giaffa dove rimase per quasi dieci anni. Di quella straordinaria esperienza, caso unico nella letteratura ebraica-italiana del '900, parla il Quaderno: di uno Stato nascente, delle idealità di un popolo, ma anche delle amicizie e gli amori del protagonista e degli accadimenti quotidiani di una comunità di donne e di uomini che, nella tempesta della storia, cercò un rifugio dove provare a costruire un mondo nuovo e più umano. -- Provided by publisher.



2.

Record Nr.

UNINA9910557760003321

Autore

Riva Giuseppe

Titolo

Virtual Reality in the Assessment, Understanding and Treatment of Mental Health Disorders

Pubbl/distr/stampa

Basel, Switzerland, : MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021

Descrizione fisica

1 online resource (316 p.)

Soggetti

Information technology industries

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Sommario/riassunto

In the computer sciences, virtual reality (VR) is usually described as a set of fancy technologies. However, in medicine and neuroscience, VR is instead defined as an advanced form of human-computer interface that allows the user to interact with and become present in a computer-generated environment. The sense of presence offered by VR makes it a powerful tool for personal change because it offers a world where the individual can stay and live a specific experience. For this reason, the use of VR in mental health shows promise: different types of research support its clinical efficacy for conditions including anxiety disorders, stress-related disorders, obesity and eating disorders, pain management, addiction, and schizophrenia. However, more research is needed to transform VR according to a clinical standard for mental health. This Special Issue aims to present the most recent advances in the mental health applications of VR, as well as their implications for future patient care.