1.

Record Nr.

UNINA990009651570403321

Autore

Italia. Direzione generale delle nuove costruzioni ferroviarie

Titolo

La ferrovia direttissima Roma-Napoli / Ministero dei lavori pubblici. Direzione generale delle nuove costruzioni ferroviarie

Pubbl/distr/stampa

Roma, : Provveditorato generale dello Stato. Libreria, 1927

Descrizione fisica

35 p., [39] c. di tav. anche ripieg : ill., fot. ; 37 cm

Disciplina

625.457

Locazione

FARBC

Collocazione

FONDO ROSSI 1960

RARI B 593

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Tit. dalla cop.



2.

Record Nr.

UNINA9910476802003321

Autore

Arthur James

Titolo

Faith and secularisation in religious colleges and universities / / James Arthur

Pubbl/distr/stampa

[Place of publication not identified] : , : Taylor & Francis, , 2006

Descrizione fisica

1 online resource (xiii, 178 pages)

Disciplina

378.07

Soggetti

Christian universities and colleges

Religious education

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

1. Historical Context and Setting -- 2. Mission and Identity -- 3. Governance and Control -- 4. The Challenge of Secularisation -- 5. Academic Freedom and the Religious University -- 6. Knowledge and the Curriculum -- 7. The State and Religious Universities -- 8. Religious Universities and Society.

Sommario/riassunto

This book is a detailed study of higher education institutions affiliated to particular religions. It considers the debates surrounding academic freedom, institutional governance, educational policy, mission and identity together with institutions' relations with the state and their wider communities. A wide range of institutions are examined, including: Christian, Islamic and Jewish universities in the US, Europe and the Middle East. Essentially, this volume questions whether such institutions can be both religious and a 'university' and also considers the appropriate role of religious faith within colleges and universities.