1.

Record Nr.

UNISOBSOBE00049723

Titolo

La nuova frontiera della teologia in America Latina / a cura di Rosino Gibellini ; [scritti di] Gustavo GutiƩrrez ... [et al.] ; bibliografia di testi di teologia della liberazione a cura di Raul Vidales

Pubbl/distr/stampa

Brescia : Queriniana, 1975

Descrizione fisica

451 p. ; 20 cm

Collana

Giornale di teologia ; 91

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNINA9910461744203321

Autore

Shiff Richard

Titolo

Doubt / / Richard Shiff ; [with an introduction by Rosie Bennett]

Pubbl/distr/stampa

New York : , : Routledge, , 2008

ISBN

1-283-36363-1

9786613363633

0-203-92807-5

1-135-87222-8

Descrizione fisica

1 online resource (210 p.)

Collana

Theories of modernism and postmodernism in the visual arts ; ; v. 3

Altri autori (Persone)

BennettRosie

Disciplina

709.04

Soggetti

Modernism (Art) - United States

Art, American - 20th century

Art criticism

Electronic books.

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

""Front Cover ""; ""Doubt""; ""Copyright Page""; ""Contents""; ""Series Preface""; ""Introduction""; ""To Fix Art History In Memory: Rosie Bennett



""; ""Doubt""; ""Seminar""; ""Endnotes""; ""Publications by Richard Shiff""; ""Index""

Sommario/riassunto

In an age where art history's questions are now expected to receive answers, Richard Shiff presents a challenging alternative. In this essential new addition to James Elkins's series Theories of Modernism and Postmodernism in the Visual Arts, Richard Shiff embraces doubt as a critical tool and asks how particular histories of art have come to be. Shiff's turn to doubt is not a retreat to relativism, but rather an insistence on clear thinking about art. In particular, Shiff takes issue with the style of self-referential art writing seemingly 'licensed' by Roland Barthes. With an introduction by