| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA9910454638203321 |
|
|
Autore |
Hall Peter A. <1971-> |
|
|
Titolo |
Building teachers' capacity for success [[electronic resource] ] : a collaborative approach for coaches and school leaders / / Pete Hall, Alisa Simeral |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Alexandria, Va., : Association for Supervision and Curriculum Development, c2008 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
1-281-95330-X |
9786611953300 |
1-4166-0822-2 |
1-4166-0823-0 |
1-4166-0824-9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (210 p.) |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
School improvement programs - United States |
Teacher-administrator relationships - United States |
Electronic books. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Preface; Part I-Opening a Window to School Improvement; 1-Strength-Based School Improvement; 2-The Coach-Administrator Partnership; Part II-Coaching Along the Continuum; 3-Introduction to the Coach's Role; 4-The Coaching Framework; 5-The Unaware Stage; 6-The Conscious Stage; 7-The Action Stage; 8-The Refinement Stage; Part III-The Enduring Work of Building Administrators; 9-Introduction to the Administrator's Role; 10-Individual Relationships; 11-Daily, Intentional Supervision; 12-Reflective Feedback; 13-Development and Evaluation; Concluding Thoughts; References and Resources; Index |
About the Authors |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
An award-winning principal and an instructional coach from turn-around schools share what to look for, do, and say in order to nurture teachers' individual strengths and help them reach new levels of professional success and satisfaction. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISALENTO991003870119707536 |
|
|
Autore |
Boschi, Filippo |
|
|
Titolo |
Imparare a leggere : il punto di vista predittivo : posizioni a confronto / [a cura di] Filippo Boschi, Giuliana Pinto ; con scritti di Filippo Boschi ... [et al.] |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNIORUON00180950 |
|
|
Autore |
CEE. Consiglio |
|
|
Titolo |
Venticinquesimo sommario delle attività del Consiglio (1° gennaio - 31 dicembre 1977) / Comunità europee - Consiglio |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Lussemburgo, : Ufficio delle pubblicazi oni ufficiali delle Comunità europee, 1978 - 290 p. ; 21 cm. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Cee - Consiglio - Attività |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
| |