| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA9910280626703321 |
|
|
Autore |
De Petra, Maria Rosaria |
|
|
Titolo |
Indicazioni e tecnica della splenectomia e colecistectomia per via laparoscopica in età pediatrica. : tesi di specializzazione in Pediatria / Maria Rosaria De Petra ; Giovanni Esposito |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Napoli : Università degli studi di Napoli "Federico II", 1999-2000 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNICASRML0314703 |
|
|
Autore |
Lojo, María Rosa |
|
|
Titolo |
Árbol de familia / María Rosa Lojo |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Buenos Aires, : Sudamericana, ©2010 |
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[2. ed] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Narrativas. - Buenos Aires : Sudamericana |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910956912403321 |
|
|
Autore |
Michaels Sarah <1953-> |
|
|
Titolo |
Ready, set, science! : putting research to work in K-8 science classrooms / / Sarah Michaels, Andrew W. Shouse, and Heidi A. Schweingruber ; Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education, National Research Council of the National Academies |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Washington, D.C., : National Academies Press, c2008 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
9786611110017 |
9780309131940 |
0309131944 |
9781281110015 |
1281110019 |
9780309106153 |
030910615X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[1st ed.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (218 p.) |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
ShouseAndrew W |
SchweingruberHeidi A |
|
|
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Science - Study and teaching (Elementary) - United States |
Science - Study and teaching (Secondary) - United States |
Research - United States |
Education, Secondary - Curricula - United States |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references (p. 167-170) and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Front Matter -- Contents -- Foreword -- Preface -- 1 A New Vision of Science in Education -- 2 Four Strands of Science Learning -- 3 Foundational Knowledge and Conceptual Change -- 4 Organizing Science Education Around Core Concepts -- 5 Making Thinking Visible: Talk and Argument -- 6 Making Thinking Visible: Modeling and Representation -- 7 Learning from Science Investigations -- 8 A System That Supports Science Learning -- Notes -- Appendix A - Questions for Practitioners -- Appendix B - Assessment Items Based on a Learning Progression for Atomic-Molecular Theory -- Appendix C - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Academically Productive Talk -- Appendix D - Biographical Sketches of Oversight Group and Coauthors -- Index -- Acknowledgments -- Credits -- Order Form. |
|
|
|
|
|
| |