1.

Record Nr.

UNINA9910280626703321

Autore

De Petra, Maria Rosaria

Titolo

Indicazioni e tecnica della splenectomia e colecistectomia per via laparoscopica in età pediatrica. : tesi di specializzazione in Pediatria / Maria Rosaria De Petra ; Giovanni Esposito

Pubbl/distr/stampa

Napoli : Università degli studi di Napoli "Federico II", 1999-2000

Descrizione fisica

36 p. ; 30 cm

Locazione

DMEPE

Collocazione

1999-2000 De Petra

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNICASRML0314703

Autore

Lojo, María Rosa

Titolo

Árbol de familia / María Rosa Lojo

Pubbl/distr/stampa

Buenos Aires, : Sudamericana, ©2010

Edizione

[2. ed]

Descrizione fisica

284 p. ; 23 cm

Collana

Narrativas. - Buenos Aires : Sudamericana

Disciplina

863

Lingua di pubblicazione

Spagnolo

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910956912403321

Autore

Michaels Sarah <1953->

Titolo

Ready, set, science! : putting research to work in K-8 science classrooms / / Sarah Michaels, Andrew W. Shouse, and Heidi A. Schweingruber ; Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education, National Research Council of the National Academies

Pubbl/distr/stampa

Washington, D.C., : National Academies Press, c2008

ISBN

9786611110017

9780309131940

0309131944

9781281110015

1281110019

9780309106153

030910615X

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (218 p.)

Altri autori (Persone)

ShouseAndrew W

SchweingruberHeidi A

Disciplina

372.35/044

Soggetti

Science - Study and teaching (Elementary) - United States

Science - Study and teaching (Secondary) - United States

Research - United States

Education, Secondary - Curricula - United States

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. 167-170) and index.

Nota di contenuto

Front Matter -- Contents -- Foreword -- Preface -- 1 A New Vision of Science in Education -- 2 Four Strands of Science Learning -- 3 Foundational Knowledge and Conceptual Change -- 4 Organizing Science Education Around Core Concepts -- 5 Making Thinking Visible: Talk and Argument -- 6 Making Thinking Visible: Modeling and Representation -- 7 Learning from Science Investigations -- 8 A System That Supports Science Learning -- Notes -- Appendix A - Questions for Practitioners -- Appendix B - Assessment Items Based on a Learning Progression for Atomic-Molecular Theory -- Appendix C -



Academically Productive Talk -- Appendix D - Biographical Sketches of Oversight Group and Coauthors -- Index -- Acknowledgments -- Credits -- Order Form.