1.

Record Nr.

UNIBAS000008195

Autore

Astolfi, Eugenio

Titolo

Ragioneria generale : corso di ragioneria generale e applicata : per la terza classe degli Istituti Tecnici Commerciali / Astolfi & Negri

Pubbl/distr/stampa

Milano : Tramontana, c1992

ISBN

88-233-0429-6

Descrizione fisica

576 p. : tabelle ; 26 cm.

Collana

Collana di economia aziendale per gli Istituti Tecnici Commerciali

Altri autori (Persone)

Negri, Letizia

Disciplina

657.63

Soggetti

Ragioneria

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Sul dorso: 306

I nomi propri degli autori sono stati ricavati da fonti esterne alla pubblicazione



2.

Record Nr.

UNINA9910213818403321

Autore

McComiskey Bruce <1963->

Titolo

Teaching composition as a social process / Bruce McComiskey

Pubbl/distr/stampa

Logan, Utah : , : Utah State University Press, , 2000

©2000

ISBN

9780585269254

9786613266811

9781283266819

1283266814

9780874213522

0874213525

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (160 p.)

Disciplina

808/.042/07

808.04207

Soggetti

Rhetoric and psychology

Report writing - Study and teaching - Social aspects

English language - Rhetoric - Study and teaching - Social aspects

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Description based upon print version of record.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references (p. [139]-144) and index.

Nota di contenuto

Acknowledgments -- Introduction -- Three levels of composing -- Social-process rhetorical inquiry -- The post-process movement in composition studies -- Composing postmodern subjectivities in the aporia between identity and difference -- Critical discourse analysis in the composition class -- Writing in context -- Works cited --  Index --  About the author.

Sommario/riassunto

Bruce   McComiskey is a strong advocate of social approaches to teaching   writing. However, he opposes composition teaching that relies on   cultural theory for content, because it too often prejudges the ethical   character of institutions and reverts unnecessarily to product-centered   practices in the classroom. He opposes what he calls the   ""read-this-essay-and-do-what-the-author-did method of writing   instruction: read Roland Barthes's essay 'Toys' and write a similar   essay; read John Fiske's essay on TV and critique a show.""



McComiskey argues for teaching writing a