1.

Record Nr.

UNISALENTO991003440689707536

Autore

Sarcinella, Fulvio

Titolo

Il problema ristretto dei tre corpi. Tesi di laurea triennale in Fisica / laureando Fulvio Sarcinella ; relatori Achille Nucita e Francesco De Paolis

Pubbl/distr/stampa

Lecce : Università del Salento. Facoltà di Scienze. Corso di Laurea Triennale in Fisica, a.a. 2016-2017

Descrizione fisica

37 p. : ill. ; 30 cm

Altri autori (Persone)

Nucita, Achille

De Paolis, Francesco

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNISALENTO991003920599707536

Autore

Mazzolà, Natale

Titolo

Pietro aspetta il sole : cronache partigiane / Natale Mazzolà

Pubbl/distr/stampa

[Roma] : Farri, 1960

Descrizione fisica

266 p. ; 22 cm.

Soggetti

Resistenza - Italia

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Ed. di 900 esempl. num.; copia n. 178.



3.

Record Nr.

UNINA9910162851703321

Autore

Amatulli Cesare

Titolo

Sustainable Luxury Brands : Evidence from Research and Implications for Managers / / by Cesare Amatulli, Matteo De Angelis, Michele Costabile, Gianluigi Guido

Pubbl/distr/stampa

London : , : Palgrave Macmillan UK : , : Imprint : Palgrave Macmillan, , 2017

ISBN

9781137601599

1137601590

Edizione

[1st ed. 2017.]

Descrizione fisica

1 online resource (XV, 244 p. 4 illus.)

Collana

Palgrave Advances in Luxury, , 2662-107X

Disciplina

658.8

Soggetti

Marketing

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

Introduction: Sustainability in Luxury Branding -- Chapter 1 Inside Luxury: Main Features, Evolving Trends and Marketing Paradoxes -- Chapter 2 Luxury, Sustainability and “Made in” -- Chapter 3 Luxury Consumption and Sustainability -- Chapter 4 Sustainability across Industries -- Chapter 5 Insights from Key Topics in Sustainable Luxury Research -- Conclusions. .

Sommario/riassunto

This book counteracts the claim that luxury and sustainability are conflicting concepts, and contends that they can successfully co-exist. Discussing key characteristics of luxury such as craftsmanship and preservation of artisan skills, product quality and durability, and limited quantities of luxury goods, the authors argue that luxury brands are inherently sustainable from economic, social and environmental perspectives. Sustainable Luxury Brands gives a comprehensive overview of luxury to demonstrate this claim, also focusing on sustainable luxury from a consumer perspective. The authors furthermore compare and contrast sustainability within the mass market to the luxury sector, and present insights into current and upcoming topics in luxury research. .