1.

Record Nr.

UNISA990003124470203316

Autore

SEMBACH, Klaus Jurgen

Titolo

Jugendstil : l'utopia dell'armonia / Klaus-Jurgen Sembach

Pubbl/distr/stampa

Koln : B. Taschen, copyr. 1991

ISBN

3-8228-0476-2

Descrizione fisica

240 p. : ill. ; 30 cm

Disciplina

709.0349

Soggetti

Arte floreale

Collocazione

V F SEM

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNISALENTO991004193399707536

Autore

Geets, Claude

Titolo

Psicanalisi e morale sessuale / Claude Geets

Pubbl/distr/stampa

Milano : Mursia, 1973

Descrizione fisica

148 p. ; 20 cm

Collana

Ricerche ; 1

Altri autori (Persone)

Travisi, Massimo

Disciplina

171

Soggetti

Freud, Sigmund Morale

Freud, Sigmund Morale

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Trad. M. Travisi

Tit. orig.: Psychanalyse et morale sexuelle



3.

Record Nr.

UNINA9910140522703321

Autore

Germano Marcelo Gomes

Titolo

Uma nova ciência para um novo senso comum / / Marcelo Gomes Germano

Pubbl/distr/stampa

SciELO Books - EDUEPB, 2011

Campina Grande, Brazil : , : EDUEPB, , 2011

ISBN

9788578791209

9788578790721

Descrizione fisica

1 online resource (400 pages) : digital, PDF file(s)

Soggetti

Social sciences

Lingua di pubblicazione

Portoghese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references.

Sommario/riassunto

This study by professor Marcelo Germano, originally presented as a doctoral thesis with the Graduate Program in Education at the Federal University of Paraíba under the title "Popularization of Science and Technology: a discourse at the interface between a new science and a new common sense ", seeks, radically and vigorously, to rescue the role of popular knowledge in the communication process of science and technology. The author defends the exercise of dialogue in human communication, not so much so that scientists and the public understand each other, but so that everyone has a minimally equivalent perception of the benefits and risks of science and technology for civilization.