1.

Record Nr.

UNINA990010042040403321

Titolo

Les grands fleuves du monde [Risorsa grafica] : documentations / texte et présentation de Pierre George ; documents photographiques de Desroches Noblecourt, Jacques Boyer

Pubbl/distr/stampa

Paris : éditions nouvelles pour l'enseignement, [195.]

Descrizione fisica

2 filmine : verticale, positiva, b/n., in scatolina di metallo

Lingua di pubblicazione

Francese

Formato

Grafica

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNINA990009540440403321

Autore

Landolfo, Raffaele

Titolo

Acciai industriali, prodotti e sistemi di unione / Raffaele Landolfo, Walter Salvatore

Pubbl/distr/stampa

Milano : Fondazione acciaio, c2011

ISBN

9788846718815

Descrizione fisica

182 p. : ill. ; 28 cm

Altri autori (Persone)

Salvatore, Walter

Locazione

IINTC

Collocazione

CM.0,354

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910140427703321

Autore

Honing Henkjan

Titolo

The illiterate listener : on music cognition, musicality and methodology / / Henkjan Honing

Pubbl/distr/stampa

Amsterdam, Netherlands : , : Vossiuspers UvA is an imprint of Amsterdam University Press, , [2011]

©2011

Descrizione fisica

1 online resource (25 pages) : illustrations; digital, PDF file(s)

Disciplina

781.11

Soggetti

Musicology

Music - Physiological aspects

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references.

Sommario/riassunto

We have known for some time that babies possess a keen perceptual sensitivity for the melodic, rhythmic and dynamic aspects of speech and music: aspects that linguists are inclined to categorize under the term ‘prosody’, but which are in fact the building blocks of music. Only much later in a child’s development does he make use of this ‘musical prosody’, for instance in delineating and subsequently recognizing word boundaries. In this essay Henkjan Honing makes a case for ‘illiterate listening’, the human ability to discern, interpret and appreciate musical nuances already from day one, long before a single word has been uttered, let alone conceived. It is the preverbal and preliterate stage that is dominated by musical listening.