| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990008339920403321 |
|
|
Titolo |
Hommages a Marie Delcourt / [scritti di R. Aulotte ... et al.] |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Bruxelles : Latomus Revue des etudes latines, 1970 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
XII, 442 p., 15 c. di tav. ; 25 cm |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISALENTO991002993309707536 |
|
|
Autore |
Bellori, Giovanni Pietro <1615-1696> |
|
|
Titolo |
Le antiche lvcerne sepolcrali figvrate raccolte dalle cave sotterranee, e grotte di Roma. Nelle quali si contengono molte erudite Memorie. Disegnate, ed intagliate nelle loro forme da Pietro Santi Bertoli, divise in tre parti con l'osservazioni di Gio. Pietro Bellori |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
In Roma : nella Stampari di Gio. Francesco Buagni, 1691 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
[6], 16, 15, 12 p., [3], 37, 46, 33 c. di tav. : ill.; 2° (33 cm). |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Microfilm |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Dedica "All'altezza serenissima di Ranutio II duca di PArma", pp. [3-4]. |
Le singole parti sono precedute da front. incisi. |
Incisioni calcografiche. |
Riproduzione in microfiche dell'originale conservato presso la Biblioteca Apostolica Vaticana |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910485582303321 |
|
|
Autore |
Dibbern Doug |
|
|
Titolo |
Cinema's Doppelgängers |
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Brooklyn, NY, : punctum books, 2021 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (386 p.) |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
"Cinema's Doppelgängers is a counterfactual history of the cinema - or, perhaps, a work of speculative fiction in the guise of a scholarly history of film and movie guide. That is, it's a history of the movies written from an alternative unfolding of historical time - a world in which neither the Bolsheviks nor the Nazis came to power, and thus a world in which Sergei Eisenstein never made movies and German filmmakers like Fritz Lang never fled to Hollywood, a world in which the talkies were invented in 1936 rather than 1927, in which the French New Wave critics didn't become filmmakers, and in which Hitchcock never came to Hollywood. The book attempts, on the one hand, to explore and expand upon the intrinsically creative nature of all historical writing; like all works of fiction, its ultimate goal is to be a work of art in and of itself. But it also aims, on the other hand, to be a legitimate examination of the relationship between the economic and political organization of nations and film industries and the resulting aesthetics of film and thus of the dominant ideas and values of film scholarship and criticism." |
|
|
|
|
|
|
|
| |