| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990006410540403321 |
|
|
Autore |
Bacchi della Lega, Alberto <1848-1924> |
|
|
Titolo |
Caccie e costumi degli uccelli silvani / descrizione di Alberto Bacchi della Lega |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
298 p., 15 tav. : ill. ; 24 cm |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISA990000648660203316 |
|
|
Autore |
NICOLINI, Nicola <1905-1975> |
|
|
Titolo |
La spedizione punitiva de Latouche-Tréville (16 dicembre 1792) ed altri saggi sulla vita politica napoletana alla fine del sec. XVIII / Nicola Nicolini |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Firenze : Le Monnier, 1939 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Studi e documenti di storia del Risorgimento ; 18 |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Napoli <Regno> - 1792-1798 - Storia |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
X.2.B. 1366(III D 190) |
X.2.B. 1366a(C 9 1 50) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910375158503321 |
|
|
Autore |
Rifkin, Jeremy |
|
|
Titolo |
Il sogno europeo : come l'Europa ha creato una nuova visione del futuro che sta lentamente eclissando il sogno americano / Jeremy Rifkin |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Traduzione di Paolo Canton |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Record Nr. |
UNISALENTO991000797779707536 |
|
|
Titolo |
Ninne nanne : condizione femminile, paura e gioco verbale nella tradizione popolare / a cura di Tito Saffioti ; postfazione di Michele L. Straniero |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
Saffioti, Tito |
Straniero, Michele L. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Ninne nanne italiane - Antologie |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Record Nr. |
UNINA9910136689303321 |
|
|
Autore |
Scheindlin Shira A (Shira Ann) |
|
|
Titolo |
Electronic discovery and digital evidence in a nutshell / / by Shira A. Scheindlin, Daniel J. Capra, The Sedona Conference |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Saint Paul, Minnesota : , : West, , 2009 |
|
©2009 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (229 pages) |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Electronic discovery (Law) - United States |
Electronic evidence - United States |
Discovery (Law) - United States |
Electronic records - Law and legislation - United States |
Evidence, Documentary - United States |
Evidence (Law) - United States |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
The effect of electronic information on discovery practice -- Preservation of electronic information -- Meet and confer (rule 26(f)) and initial scheduling conference (rule 16) -- Data collection -- Production issues -- Spoliation and sanctions -- Ethical issues in e-discovery -- Privilege issues arising during electronic discovery -- Admissibility of digital evidence. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Record Nr. |
UNINA9910808640303321 |
|
|
Autore |
Allen Richard <1957 September 28-> |
|
|
Titolo |
High-five teaching, K-5 : using green light strategies to create dynamic, student-focused classrooms / / Rich Allen, Cindy Rickert |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Thousand Oaks, Calif. : , : Corwin Press, , 2010 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
1-4522-7169-0 |
1-4522-1493-X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (xiv, 193 pages) : illustrations |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Elementary school teaching - United States |
Student-centered learning - United States |
Motivation in education - United States |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
Description based upon print version of record. |
|
|
|
|
|
|
Nota di bibliografia |
|
Includes bibliographical references and index. |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
""Cover""; ""Contents""; ""Preface""; ""Acknowledgments""; ""About the Authors""; ""Introduction""; ""Chapter 1 - True Learning Communities: Students Taking Responsibility""; ""Chapter 2 - Optimum Learning Conditions: Creating Safety and Security""; ""Chapter 3 - Teaching to the Moment: Working Within Their World""; ""Chapter 4 - Learning Beyond Listening: Linking Action and Understanding""; ""Chapter 5 - The Learning Spiral: Building Success on Success""; ""Chapter 6 - Five-by-Five: Setting the Stage for Student Success"" |
""Chapter 7 - High-Five Lesson Sets: Combining Green Light Strategies and High-Five Principles Into Dynamic Lessons""""Chapter 8 - The High-Five Toolkit""; ""Chapter 9 - A Final Note""; ""Endnotes""; ""References""; ""Index"" |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
Transform your classroom into a dynamic learning environment for all students! Focusing on engaging students through brain-based teaching practices, this resource provides practical ideas and implementation strategies for putting the principles of Green Light classrooms into practice. Tuned to the way today's students learn best, this book offers: Five principles of high-five teaching Detailed sample high-five lesson plans in math, science, reading, writing, and social studies Case studies, technology connections, and ways to |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
create true learning communities An appendix of sampl |
|
|
|
|
|
| |