| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990003842540403321 |
|
|
Autore |
Furubotn, Eirik Grundtvig |
|
|
Titolo |
Institutions and Economic Theory : The Contributions of the New Institutional Economics / Eirik G. Furubotn and Rudolf Richter |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Michigan : The University of Michigan Press, 1998 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA990009283160403321 |
|
|
Autore |
Ricord, Filippo |
|
|
Titolo |
Lettere su la sifilide / Filippo Ricord ; con una introduzione di Amedeo Latour |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Napoli : Stabilimento tipografico di Federico Vitale, 1864 |
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[2. ed esguita sulla terza di Parigi] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910161650803321 |
|
|
Autore |
Chazan Barry |
|
|
Titolo |
A Philosophy of Israel Education : A Relational Approach / / by Barry Chazan |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
2016 |
|
Cham : , : Springer International Publishing : , : Imprint : Palgrave Macmillan, , 2016 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[1st ed. 2016.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (VII, 64 p.) |
|
|
|
|
|
|
Classificazione |
|
EDU040000PHI022000REL040000SOC039000 |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Education - Philosophy |
Religion and sociology |
Religion - Philosophy |
Judaism |
Educational Philosophy |
Sociology of Religion |
Philosophy of Religion |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
Chapter One: A Relational Approach to Israel Education -- Chapter Two: Making Israel Education Happen -- Chapter Three: A Culture of Israel Education -- Chapter Four: Epilogue. . |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
This book develops a new philosophy of Israel education. “Person-centered” Israel education is concerned with developing in individual learners the ability to understand and make rational, emotional, and ethical decisions about Israel, and about the challenges Israel regularly faces, whether they be existential, spiritual, democratic, humanitarian, national, etc. Chazan begins by laying out the terms of the conversation then examines the six-pronged theory of “person-centered” Israel education to outline the aims, content, pedagogy, and educators needed to implement this program. Finally, the author meditates on what a transformation from ethnic to ethical education might look like in this context and others. Barry Chazan is Professor of |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Education and Founding Director of the Master of Arts in Jewish Professional Studies Program at the Spertus Institute of Jewish Learning and Leadership. He is Emeritus Professor at the Hebrew University of Jerusalem, Israel. |
|
|
|
|
|
|
4. |
Record Nr. |
UNIORUON00329960 |
|
|
Autore |
MICHMAN, Jozeph : van |
|
|
Titolo |
Geliefde vijand : het beeld van de jood in de naoorlogse Nederlandse literatuur / J. Melkman |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Amsterdam, : De Arbeiderspers, 1964 |
|
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Letteratura olandese - Sec. 20 |
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
| |