1.

Record Nr.

UNINA990003842540403321

Autore

Furubotn, Eirik Grundtvig

Titolo

Institutions and Economic Theory : The Contributions of the New Institutional Economics / Eirik G. Furubotn and Rudolf Richter

Pubbl/distr/stampa

Michigan : The University of Michigan Press, 1998

ISBN

0-472-10817-4

Descrizione fisica

542 p ; 23 cm

Altri autori (Persone)

Richter, Rudolf

Locazione

DECTS

Collocazione

D01.13

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

2.

Record Nr.

UNINA990009283160403321

Autore

Ricord, Filippo

Titolo

Lettere su la sifilide / Filippo Ricord ; con una introduzione di Amedeo Latour

Pubbl/distr/stampa

Napoli : Stabilimento tipografico di Federico Vitale, 1864

Edizione

[2. ed esguita sulla terza di Parigi]

Descrizione fisica

526 p. ; 19 cm

Locazione

FMEBC

Collocazione

90 CCH MAL. INF. 35

Lingua di pubblicazione

Italiano

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910161650803321

Autore

Chazan Barry

Titolo

A Philosophy of Israel Education : A Relational Approach / / by Barry Chazan

Pubbl/distr/stampa

2016

Cham : , : Springer International Publishing : , : Imprint : Palgrave Macmillan, , 2016

ISBN

9783319307794

3319307797

Edizione

[1st ed. 2016.]

Descrizione fisica

1 online resource (VII, 64 p.)

Classificazione

EDU040000PHI022000REL040000SOC039000

Disciplina

370.1

Soggetti

Education - Philosophy

Religion and sociology

Religion - Philosophy

Judaism

Educational Philosophy

Sociology of Religion

Philosophy of Religion

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Nota di contenuto

Chapter One: A Relational Approach to Israel Education -- Chapter Two: Making Israel Education Happen -- Chapter Three: A Culture of Israel Education -- Chapter Four: Epilogue. .

Sommario/riassunto

This book develops a new philosophy of Israel education. “Person-centered” Israel education is concerned with developing in individual learners the ability to understand and make rational, emotional, and ethical decisions about Israel, and about the challenges Israel regularly faces, whether they be existential, spiritual, democratic, humanitarian, national, etc. Chazan begins by laying out the terms of the conversation then examines the six-pronged theory of “person-centered” Israel education to outline the aims, content, pedagogy, and educators needed to implement this program. Finally, the author meditates on what a transformation from ethnic to ethical education might look like in this context and others. Barry Chazan is Professor of



Education and Founding Director of the Master of Arts in Jewish Professional Studies Program at the Spertus Institute of Jewish Learning and Leadership. He is Emeritus Professor at the Hebrew University of Jerusalem, Israel.

4.

Record Nr.

UNIORUON00329960

Autore

MICHMAN, Jozeph : van

Titolo

Geliefde vijand : het beeld van de jood in de naoorlogse Nederlandse literatuur / J. Melkman

Pubbl/distr/stampa

Amsterdam, : De Arbeiderspers, 1964

Descrizione fisica

112 p. ; 21 cm.

Disciplina

839.31

Soggetti

Letteratura olandese - Sec. 20

Lingua di pubblicazione

Olandese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia