| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNINA990000709360403321 |
|
|
Autore |
Baldinucci, Filippo <1625-1696> |
|
|
Titolo |
Notizie de' professori del disegno da Cimabue in qua per le quali si dimostra come, e per chi le bell'arti di pittura, scultura, e architettura, lasciata la rozzezza delle maniere greca e gottica, si siano in questi secoli ridotte all'antica loro perfezione opera di Filippo Baldinucci fiorentino distinta in secoli, e decennali |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
In Firenze : per Gio. Batista Stecchi, e Anton Giuseppe Pagani, , 1767-1774 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[Edizione accresciuta di annotazioi del sig. Domenico Maria Manni] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Locazione |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
RARI B 7 (1-2) |
RARI B 7 (3-4) |
RARI B 7 (5-6) |
RARI B 7 (7-8) |
RARI B 7 (9-10) |
RARI B 7 (11-12) |
RARI B 7 (13-14) |
RARI B 7 (15-16) |
RARI B 7 (17-18) |
RARI B 7 (19-20) |
RARI B 7 (21-22) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Note generali |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
1.: XVII, [1], 199, [1] p., [2] c. di tav. di cui una ripieg. - 1767 2.: VII, [1], 255, [1] p. - 1768 3.: VIII, 235, [1] p., [2] c. di tav. ripieg. - 1768 4.: [4], 264 p. - 1769 5.: [4], 146 [i.e. 246] p. - 1769 6.: 222, [2] p. - 1769 7.: 244, [2] p. - 1770 8.: 286 [i.e. 278, 2] p., [1] c. di tav. ripieg. - 1770 9.: 252 p. - 1771 10.: 219, [1] p. - 1771 11.: 219, [1] p. - 1771 12.: 211, [1] p. - 1772 13.: 211, [1] p. - 1772 14.: 262, [2] p. - 1772 15.: 223, [1] p. - 1772 16.: 230, [2] p. - 1773 17.: 227, [1] p. - 1773 18.: 235, [1] p. - 1773 19.: 207, [i. e. 187, 1] p. - 1773 20.: 207, [1] p. - 1774 21.: 167, [1] p. - 1774 22.:247, [1] p. - 1774 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNISA990001131490203316 |
|
|
Autore |
COSTA, Rossana |
|
|
Titolo |
Didattica della scrittura multimediale / Rossana Costa, Riccardo Fragnito, Mario Marani |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Lecce : Pensa Multimedia, 2000 |
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[2. ed] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
|
|
|
|
|
Altri autori (Persone) |
|
FRAGNITO, Riccardo |
MARANI, Mario |
|
|
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
|
|
|
|
|
Collocazione |
|
II.4. 1344(VI B 788) |
II.4. 1344a(VI B 788 BIS) |
II.4. 1344b(VI B 788 A) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Record Nr. |
UNINA9910824739703321 |
|
|
Autore |
Bartholomew Craig G. |
|
|
Titolo |
Excellent preaching : proclaiming the Gospel in its context & ours / / Craig G. Bartholomew |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Bellingham, WA : , : Lexham Press, , [2015] |
|
©2015 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
1 online resource (68 pages) |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Preaching |
Preaching - Methodology |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
Sommario/riassunto |
|
The Bible is far more exciting and relevant to modern life than most realize. In Excellent Preaching, Craig Bartholomew explains how to preach so that the powerful message of the Bible penetrates the daily lives of your congregation. While we need to be intimately acquainted with Scripture, we also need to understand the context in which we preach. But good contextualization is hard work. Some preach sermons firmly grounded in Scripture, but the message will fall flat if it is not contextually applied. Others excel at contextualization, but the relevance of their message will do no good if it is not consistently biblical. Bartholomew seeks to avoid either pitfall, bridging the gap between a biblical foundation and relevant application. Grounded in rigorous scholarship and rooted in years of preaching experience, this short, accessible, and practical book helps preachers connect the message of the text to everyday life.--Publisher description. |
|
|
|
|
|
|
|
| |