1.

Record Nr.

UNISA996307445703316

Autore

PÉLADAN, Joséphin

Titolo

Les idées et les formes : Antiquité orientale / Peladan

Pubbl/distr/stampa

Paris : Mercure de France, 1908

Descrizione fisica

357 p. ; 19 cm

Disciplina

935

Soggetti

Medio oriente - Antichità

Collocazione

XV.20. 228

Lingua di pubblicazione

Francese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Contiene: Egypte, Kaldee, Assyrie, Chine, Phenicie, Judee, Arabie, Inde, Perse, Aryas d'Asie mineure.

2.

Record Nr.

UNICAMPANIAVAN0072180

Titolo

1: Historia graeca

Pubbl/distr/stampa

Oxonii, : e typographeo clarendoniano, stampa 1980

Descrizione fisica

284 p. ; 20 cm.

Lingua di pubblicazione

Greco antico

Latino

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



3.

Record Nr.

UNINA9910821163503321

Autore

McLaren Peter <1948->

Titolo

Paulo Freire : a critical encounter / / edited by Peter McLaren and Peter Leonard

Pubbl/distr/stampa

London ; ; New York, : Routledge, 1993

ISBN

1-134-88189-4

1-134-88190-8

1-280-10431-7

1-4294-6788-6

0-203-42026-8

0-203-30708-9

Edizione

[1st ed.]

Descrizione fisica

1 online resource (207 p.)

Altri autori (Persone)

LeonardPeter

Disciplina

370/.1

Soggetti

Education - Philosophy

Educational sociology

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

Note generali

Foreword by Paulo Freire, translated from Portuguese.

Nota di bibliografia

Includes bibliographical references and index.

Nota di contenuto

Book Cover; Title; Contents; Notes on the contributors; Foreword; Preface; Editors' introduction Absent discourses: Paulo Freire and the dangerous memories of liberation; PAULO FREIRE'S RADICAL DEMOCRATIC HUMANISM; EDUCATION IS POLITICS: PAULO FREIRE'S CRITICAL PEDAGOGY; KNOWLEDGE UNDER SIEGE: THE BRAZILIAN DEBATE; DECENTERING PEDAGOGY: CRITICAL LITERACY, RESISTANCE AND THE POLITICS OF MEMORY; FUNCTIONAL LITERACY FROM A FREIREAN POINT OF VIEW; FROM THE PEDAGOGY OF THE OPPRESSED TO A LUTA CONTINUA: THE POLITICAL PEDAGOGY OF PAULO FREIRE; BELL HOOKS SPEAKING ABOUT PAULO FREIRE

THE MAN, HIS WORKCRITICAL PEDAGOGY AND STATE WELFARE: INTELLECTUAL ENCOUNTERS WITH FREIRE AND GRAMSCI, 1974  86; A DIALOGUE WITH PAULO FREIRE; PAULO FREIRE AND THE POLITICS OF POSTCOLONIALISM; Name index; Subject index

Sommario/riassunto

Paulo Freire is regarded by many social critics as pe the twentieth century. This volume presents a pathfinding analysis by an international group of scholars.