1.

Record Nr.

UNISA996286449503316

Autore

LIVI, Roberto

Titolo

Nonequilibrium statistical physics : a modern perspective / Roberto Livi and Paolo Politi

Pubbl/distr/stampa

Cambridge : Cambridge University Press, 2017

ISBN

978-1-107-04954-3

Descrizione fisica

XVII, 420 p. : ill. ; 25 cm

Altri autori (Persone)

POLITI, Paolo

Disciplina

530

Soggetti

Meccanica

Collocazione

530 LIV 1 a

530 LIV 1

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



2.

Record Nr.

UNICAMPANIASUN0126176

Autore

Li, Victor C.

Titolo

Engineered Cementitious Composites (ECC) : Bendable Concrete for Sustainable and Resilient Infrastructure / Victor C. Li

Pubbl/distr/stampa

XVII, 419 p., : ill. ; 24 cm

Edizione

[Berlino : Springer, 2019]

Descrizione fisica

Pubblicazione in formato elettronico

Disciplina

620.1

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia

3.

Record Nr.

UNINA9910466006603321

Autore

Broussard Mary Snyder

Titolo

Reading, research, and writing : teaching information literacy with process-based research assignments / / by Mary Snyder Broussard

Pubbl/distr/stampa

Chicago, Illinois : , : Association of College and Research Libraries, , [2017]

©2017

ISBN

0-8389-8876-8

Descrizione fisica

1 online resource (v, 131 pages)

Disciplina

001.4071/1

Soggetti

Information literacy - Study and teaching (Higher)

English language - Rhetoric - Study and teaching (Higher)

Academic writing - Study and teaching (Higher)

Reading (Higher education)

Research - Methodology - Study and teaching (Higher)

Academic libraries - Relations with faculty and curriculum

Electronic books.

Lingua di pubblicazione

Inglese

Formato

Materiale a stampa

Livello bibliografico

Monografia



Nota di bibliografia

Includes bibliographical references.

Nota di contenuto

Why learn about reading and writing? -- Theoretical foundations of process-based information literacy -- Informal, low-stakes writing -- Reading for comprehension and reading to write -- High-stakes writing-from-sources -- Turning theory into practice.