|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Record Nr. |
UNICAMPANIASUN0024833 |
|
|
Autore |
Scorza, Gaetano |
|
|
Titolo |
Opere scelte 3:(1920-1913) / Gaetano Scorza ; pubblicate a cura dell'Unione matematica italiana e col contributo del Consiglio nazionale delle ricerche |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
01A75 - Collected or selected works; reprintings or translations of classics [MSC 2020] |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
2. |
Record Nr. |
UNINA9910794614003321 |
|
|
Autore |
Wolverton Ann |
|
|
Titolo |
Breaking in : women's accounts of how choices shape STEM careers / / Ann Wolverton, Lisa Nagaoka, and Mimi Wolverton ; foreword by Donna J. Dean |
|
|
|
|
|
|
|
Pubbl/distr/stampa |
|
|
Sterling, Virginia : , : Stylus, , 2015 |
|
©2015 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN |
|
1-000-97855-9 |
1-000-97347-6 |
1-003-44330-3 |
1-57922-428-8 |
1-62036-245-7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Edizione |
[First edition.] |
|
|
|
|
|
Descrizione fisica |
|
52 numbered pages : illustrations, photographs |
|
|
|
|
|
|
Collana |
|
Journeys to Leadership Series |
|
|
|
|
|
|
Disciplina |
|
|
|
|
|
|
Soggetti |
|
Women in science |
Women scientists |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lingua di pubblicazione |
|
|
|
|
|
|
Formato |
Materiale a stampa |
|
|
|
|
|
Livello bibliografico |
Monografia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Note generali |
|
|
|
|
|
|
Nota di contenuto |
|
The realities of breaking in -- Fascination, fun, and flexibility / Cynthia Barnhart -- A curious mind / Linda S. Birnbaum -- The consummate professor / Susan Blessing -- Academia: a good fit / Teresa D. Golden -- A life full of serendipitous options / Sharon Hays -- Enjoying a life that fits / Angela Hessler -- An ardent adventurer / Bonnie F. Jacobs -- Just happened to be in the right place at the right time, and incredibly bright / Radia Perlman -- The realities of choice -- Is the past the present? -- Hidden choices -- Choices: Is the past the future? |
|
|
|
|
|
|
|
| |